AhlulBayt News Agency

source : Leader.ir
Thursday

24 December 2015

11:16:09 AM
726637

Full Text;

Second Message of Ayatollah Khamenei to the Western Youth in Hebrew

Second Message of Ayatollah Khamenei to the Western Youth in Hebrew.

העולם המוסלמי הוא קורבן לטרור בממדים גדולים הרבה יותר מצרפת



בשם אללה הרחמן והרחום

מכתב המנהיג לצעירים במדינות המערב

אירועים מרירותיים שהתרחשו בצרפת על ידי טרוריסטים, מאלצים אותי שוב לדבר איתכם. אני מצטער על כך שאירועים אלה גרמו לדבר איתכם, אך למעשה אם האירועים הכואבים לא מספקים הזדמנות למחשבה חוזרת ואהדה, הנזקים יוכפלו. כאב כל אדם בכל רחבי העולם בעצמו הוא עצוב לכל העמים. לראות ילד שנהרג מול עיניים של הורים שלו, אמא ששמחת משפחתה נהפכה לאבל, בעל שלוקח גוף חסר נשימה של אישתו או צופה שלא יודע שיראה רגעים אחרונים של החיים שלו או לא, אלו מעוררים רגשות של כל בני אדם. כל מי שיש בו רגשות אנושיים יתעצב כשרואה את האירועים האלו בכל מקום שיקרו הן בצרפת, הן בעיראק ,פלסטין ,לבנון וסוריה. אין ספק כי מיליארד וחצי המוסלמים מושפעים ונעצבים ומסתייגים מהגורמים והאחראים באירועים אלו. אבל אם העוול הזה לא גורם לבנות עתיד טוב ביותר ובטוח ביותר, אז רק ישאיר לנו זכרונות מרים ועקרים. אני מאמין שרק צעירים יכולים למצוא דרכים חדשות לעתיד ולמנוע את הסטייה שגרמה למערב לבוא עד כה.



נכון שהיום טרור הוא הכאב המשותף בינינו ,אבל יש שני הבדלים עקריים בין חוסר בטיחון וחרדה שראינו באירועים האחרונים, לבין הכאב של אנשים בעיראק, תימן, סוריה ואפגניסטן במשך השנים. ראשון, העלום המוסלמי הוא הקורבן של הטרור והאלימות בממדים גדולים ביותר ולזמן ארוך ביותר, ושני, אני מצטער שהאלימות נתמכת בדרכים שונות על ידי כמה מעצמות. היום כולם יודעים על תפקידה של ארצות הברית ביצירתו והתחמשותו של אל קאעידה, טליבאן והשלוחות המרושעות שלהם. בנוסף על התמיכה הישירה, תומכי הארגון הפרמיטיבי הם תמיד בעלי הברית של מערב, ומצד אחר, הרעיונות המבריקים והמובילים על ידי דמוקרטיות הדינמיות, דוכאו באכזריות במזרח התיכון. יחסו של המערב בארגון התקוממות בעולם המוסלמי היא דוגמה ברורה של ניגוד במדיניות המערבית.



פנים אחרות של הניגוד במדיניות המערבית נראו בתמיכה בטרור הישראלי. העם הפלסטני המדוכא חווה יותר מששים שנים סוג הגרוע ביותר של טרור. אם אירופים מסתגרים כמה ימים בבתיהם ולא נוכחים בקהילות ומרכזים מאוכלסים, זהו המצב בפלסטין במשך עשרות שנים שמשפחה פלסטינית אפילו אינה בביטחון בבית שלה ממכונת המלחמה של ישראלים. כיום ,איך אנחנו יכולים להשוות אלימות של אחרים עם האלימות של התנחלויות בפלסטין עי ישראלים? כל יום ממשלת ישראל הורסת בתים וגנים של פלסטינים, אפילו בלי לתת להם הזדמנות לאסוף את התוצרת החקלאית שלהם אבל בלי ביקורת רצינית מצד בעלות ברית גדולות של ישראל או לפחות מוסדות בינלאומיים. האם אתם מכירים זוועה אחרת בהיקף ובהמשך זמן כזה? ירי באישה באמצע הרחוב רק בגלל מחאה מול חייל חמוש, אם זה לא טרור אז מה זה? האם לא צריך לקרוא לזה קיצוניות כי בוצע עי ממשלת ישראל? או אולי משום שששים שנים מסתכלים על התמונות האלה בטלוויזיה והתרגלנו ולכן לא מעוררות את המצפון שלנו?



מסעות צבאיים נגד העולם המוסלמי בשנים האחרונות עם קורבנות רבים, היא דוגמה נוספת של ההיגיון הפרדוקסלי של המערב. מדינות מותקפות , בנוסף לפגיעה אנושית, הפסידו תשתיות כלכליות ותעשיתיות ובכמה ממקרים חזרו עשרות שנים לאחור. איך יכולים להרוס מדינה עם ערים וכפרים ולומר לאזרחיה שאל תקראו לעצמכם מדוכאים! במקום לומר להם אל תבינו או לשכוח את הטרגדיה, האם התנצלות כנה אינה יותר טוב? כאב שסובל העולם המוסלמי מהמראית עין של התוקפים והצביעות שלהם לא פחות מנזקים חומריים.



צעירים יקרים! אני מקווה שאתם בהווה ועתיד תשנו את המנטליות. המנטליות שהתמחתה בהסתרת מטרות רחוקות והצבעת מטרות עוינות. לדעתי הצעד הראשון ליצירת ביטחון ושלום, להשמיד את רעיון האלימות. כל עוד קריטריונים כפולים שולטים במדיניות של המערב וכול עוד הטרור יתחלק לטוב ורע עי תומכים חזקים שלו, וכל עוד אינטרסים של ממשלות מועודפים על ערכים אנושיים ומוסריים, לא צריך לחפש שורשים של אלימות במקום אחר.



למרבה הצער המנטליות הזו השתרשה עמוק במדיניות התרבותית של המערב ויזמה מלחמה רכה. מדינות רבות ברחבי העולם מתפארות בתרבות לאומית שלהן. העולם המוסלמי הוא גם לא יוצא מן הכלל. אבל בעידן המודרני, העולם המערבי מתעקש על התבוללות התרבותית בעולם באמצעות כלים מתקדמים. מבחינתי הטלת תרבות מערבית על עמים אחרים והשפלת תרבויות עצמאיות בבחינת אלימות שקטה ומזיקה מאוד. לדוגמא, שני אלמנטים : "אלימות" ו"הפקרות מוסרית" למרבה הצער נהפכו למרכיבים עיקריים של תרבות מערבית והנמיכו את מעמדה אפילו במולדתה. עכשיו השאלה היא האם אנחנו פושעים אם לא רוצים את התרבות המיליטנטית והוולגרית?



אינני מכחיש את החשיבות של קשרים תרבותיים. כשהקשרים מתפתחים בתנאים רגילים, אז יביאו פיתוח ועושר. לעומת זאת, הקשרים הטרוגניים יהיו לא מוצלחים ומזיקים. לצערי אני מוכרח להגיד כי ארגונים כדאעש הורכבו עי התרבויות המיובאות שנבעו מהקשרים הטרוגניים האלה. אם שורש הבעיה היה באידיאולוגיה האיסלאמית, צריך היה לראות תופעות דומות בעולם המוסלמי לפני עידן קולוניאלי. בעוד שההיסטוריה מוכיחה אחרת. מסמכים היסטוריים מסוימים מראים בבירור כיצד זיווג קוליניאליזם עם מחשבה רדיקלית ומודחת בתוך שבט בדואי, זרע את הזרעים של קיצוניות באיזור. חוץ מזה , איך נולדה אשפה בשם דאעש מאחת הדתות המוסריות ביותר והאנושיות ביותר שבטקסט הבסיסי שלה אומרת הריגת אדם כל שהוא כהריגת כל האנושות? מצד שני צריך לשאול למה אלה שנולדו באירופה וגדלו בה הצטרפו לקבוצה כזו? אם יכול להאמין כי אנשים עם אחד או שניים טיולים לאיזורי מלחמה, פתאום הפכו לקיצוניים והתחילו יורים בבני עמם? בוודאי לא צריך להתעלם מהזנה ארוכת שנים בכר תרבותי לא ראוי בסביבות מזוהמות ואלימות. צריך לחשוב על הארועים בתובנה מוקפת, כך שלמצוא זיהום נסתר וגלוי. אולי שנאה עמוקה בלב של חברות מערביות במשך שנים של התקדמות תעשיתית וכלכלית, בשל חוסר שוויון ואפליה הביאה לכך כי מדי פעם נפתחת בצורה חולה.

עם זאת, אתם צריכים לצלול בשכבות של החברה שלכם, למצוא את שורשי הטינה ולהסיר אותם. במקום להעמיק פערים, לגשר אותם. הטעות הגדולה היא שמלחמה תזיזתית עם טרור היא בעצמה גורם להגדיל הפערים הנמצאים. כל תגובה שטחית שתביא למידור הקהילה המוסלמית במערב ותכניס אותה לפאניקה לא תפתור את הבעיה, להפך תעמיק את הפערים. צעדים ריאקציים במיוחד אם מוצאים בסיס משפטי, רק יפתחו את הדרך למשברים עתידיים ואין תוצאה נוספת. על פי דיווחים, בכמה ממדינות אירופה אושרו חוקים המאלצים את האזרחים לרגל על מוסלמים. ההתנהגויות האלה הן מעין עריציות וכולנו יודעים שזו כמו בומרנג. יתר על כן, המוסלמים אינם ראויים לכפויית טובה הזו. בעולם יודעים את המוסלמים שנים רבות. אז אני מבקש מהצעירים לבנות בסיס של אינטראקציה נכונה ומכובדת עם העולם המוסלמי, במטרה להבנה נכונה על בסיס נכון. במקרה זה, בעתיד הקרוב תראו שהבנייה שתבנו על בסיס כזה, תרחיב את צל האמון והביטחון והשלום לבונים שלה ותתן עתיד בהיר לעולם.

סייד עלי חמינאי

8 אזאר 1394

29 נובמבר 2015